Ο υπογράφων είχε την τύχη να επισκεφτεί το περασμένο Σάββατο το μουσείο της Ακρόπολης, ένα έργο παγκόσμιας εμβέλειας, ένα χώρο εντός του οποίου ο καθένας νοιώθει δέος.
Σε αυτό το χώρο απαντάται και συναντάται η παγκοσμιότητα του Ελληνισμού. Είναι ο κατ’ εχοξήν χώρος που απεικονίζει τα επιτεύγματα του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού και της παγκόσμιας έννοιας αυτού. Της έννοιας που θέλει Ελληνες να είναι μετέχοντες της ελληνικής παιδείας και που -υπό αυτή την έννοια- το νέο μουσείο της Ακρόπολης το επισκέπτονται καθημερινά χιλιάδες «Ελληνες».
Το μουσείο της Ακρόπολης και τα εκθέματα αυτού, θα μπορούσε να πει κάποιος ότι είναι από τα μεγάλα κατορθώματα του Ελληνισμού και της σύγχρονης Ελλάδας. Ανάλογο επίτευγμα με αυτό τα τελευταία χρόνια και τις τελευταίες δεκαετίες δεν υπάρχει και βέβαια, δεν το συγκρίνουμε ούτε με τους Ολυμπιακούς Αγώνες και την ψευδεπίγραφη εθνική υπερηφάνεια που γέννησαν μαζί με τους φόρους που θα πληρώνουν οι επόμενες γενιές…
Εντός του μουσείου αυτού υπάρχουν εκθέματα που πέραν του ότι εντυπωσιάζουν, απεικονίζουν και την ιστορία της Ελλάδας, η οποία δεν αποτελείται μόνο από θετικά γεγονότα, αλλά και από αρνητικά. Στο μουσείο της Ακροπόλεως φαίνονται και τα…εγκλήματα που έχουν γίνει διαχρονικά σε αυτό το παγκόσμιο μνημείο και που ανάλογά τους έχουν συμβεί και στον ίδιο τον Ελληνισμό.
Στο μουσείο υπάρχουν πολλές κενές θέσεις για τα κλαπέντα μάρμαρα που βρίσκονται στο Λονδίνο. Για αυτά που ο εκ των μεγαλύτερων αρχαιοκάπηλων της ιστορίας λόρδος Ελγιν έκλεψε για να διακοσμήσει τον κήπο του και τα οποία κάποτε θα γυρίσουν εκεί που ανήκουν, στην Ελλάδα και μέσω αυτής στην παγκόσμια κοινότητα και τον παγκόσμιο πολιτισμό.
Στο μουσείο δεν υπάρχουν ορισμένα κομμάτια από τον Παρθενώνα, τα οποία πέραν του Ελγιν, αφαιρέθηκαν και από άλλες αιτίες, όπως από τη θρησκεία. Ο Παρθενώνας ήταν κατά καιρούς χριστιανικός ναός, ορθόδοξος και του δυτικού δόγματος, ενώ για κάποιο διάστημα ήταν τζαμί. Η διαμάχη, άλλωστε, για την αφαίρεση κομματιού από το φιλμ του Κώστα Γαβρά που δείχνει ρασοφόρους να λεηλατούν τον Παρθενώνα καλά κρατεί ακόμη. Ο ίδιος ο Κώστας Γαβράς είπε πως το φιλμ στηρίζεται σε ιστορικά γεγονότα και η αφαίρεση του μέρους αυτού με παρέμβαση της εκκλησίας, δεν τιμά την Ελλάδα και σαφώς έχει δίκιο.
Ο Παρθενώνας είναι έργο παγκόσμιο που ανήκει στην ελληνική πολιτιστική κληρονομιά, η οποία ταυτοχρόνως είναι και παγκόσμια και καταδεικνύει τη σαφή διαφορά από τον χριστιανισμό και την ορθοδοξία, που είναι μεν μέρος της ελληνικής παράδοσης, αλλά δεν αντιπροσωπεύουν την παγκοσμιότητα του ελληνισμού και που φέρουν τις ευθύνες τους, όπως προκύπτει από την ιστορική αλήθεια για την καταστροφή αυτού του μνημείου της παγκόσμιας κληρονομιάς…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου