Στο σημείωμα του περασμένου Σαββάτου γράφαμε με αφορμή τις διαδηλώσεις των μουσουλμάνων που ζουν και εργάζονται στην Ελλάδα ύστερα από τις καταγγελίες τους για καταστροφή του κορανίου από Ελληνα αστυνομικό, για τους Ελληνες ή ελληνογενείς ή ελληνόφωνους μουσουλμάνους. Ως ιδιαίτερη δε περίπτωση αυτών αναφερθήκαμε στους Οφλήδες που ζουν στην Τραπεζούντα της Τουρκίας και οι οποίοι θεωρούνται ως πολύ κοντινοί απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων, μιλούν την αρχαιοπρεπέστερη ελληνική διάλεκτο που βρίσκεται εν ζωή και είναι μουσουλμάνοι. Όλα αυτά επιβεβαιώνονται και σε έρευνα γερμανικού πανεπιστημίου με τίτλο «Greek speaking Muslims», δηλαδή ελληνόφωνοι μουσουλμάνοι, η οποία αναφέρεται και σε άλλες μειονότητες ελληνόφωνες ή ελληνογενείς που ζουν στα όρια της σημερινής Τουρκίας και είναι μουσουλμάνοι.
Η περίπτωση των Οφλήδων δεν είναι ευρέως γνωστή στην Ελλάδα. Σαν και αυτούς υπάρχουν πολλοί ακόμη ελληνόφωνοι και ελληνογενείς στην Τουρκία που ζουν υπό καθεστώς εξαφάνισης. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν οι λεγόμενοι Τουρκοκρητικοί που είναι εξισλαμισθέντες Κρητικοί δηλαδή Ελληνες, οι Βαλαάδες από τη Μακεδονία και κάποιοι μουσουλμάνοι που ζουν στα μικρασιατικά παράλια και μιλούν ποντιακά.
Ολες αυτές οι περιπτώσεις που έχουν να κάνουν με ελληνόφωνους ή ελληνογενείς, αλλά και πολλές άλλες κάποιων άλλων εθνοτήτων όπως οι Αρμένιοι, ακόμη και οι Κούρδοι, είναι αυτοί στους οποίους αναφέρθηκε το περασμένο Σάββατο ο Τούρκος πρωθυπουργός Ταγίπ Ερντογάν. Είναι αυτοί για τους οποίους αποκάλεσε λάθος την πολιτική του τουρκικού κράτους και έκανε τον τουρκικό Τύπο να αναφερθεί σε ιστορική αυτοκριτική.
Αυτή ήταν η πολιτική στην οποία στηρίχθηκε η ίδρυση του τουρκικού κράτους το 1923 και την οποία εφήρμοσε με μεγάλη επιτυχία ο Μουσταφά Κεμάλ, ή Ατατούρκ που σημαίνει πατέρας όλων των Τούρκων. Σε αυτή την εθνοκάθαρση του Κεμάλ και των νεοτούρκων που τον στήριξαν συνέβαλλε και η συνθήκη της Λοζάνης το 1923 και η ανταλλαγή των πληθυσμών που προέβλεπε μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας.
Αυτή την πολιτική, δηλαδή, χαρακτήρισε λάθος ο Ταγίπ Ερντογάν στρεφόμενος καθαρά κατά του ιδρυτού του τουρκικού κράτους που σε αντίθεση με τα ισλαμικά πιστεύω του Ερντογάν, καθιέρωσε το κοσμικό κράτος. Ένα κοσμικό κράτος, όμως, που ακολουθώντας την πολιτική του ιδρυτή του Μουσταφά Κεμάλ Αττατούρκ στηρίχθηκε στις εκδιώξεις των μειονοτήτων για να έρθει σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του ένας ισλαμιστής πρωθυπουργός και να κάνει λόγο για λάθος!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου