Παρασκευή 1 Μαΐου 2009

Η ΑΛΛΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Όπως γράφει ο αείμνηστος Βασίλης Ραφαηλίδης στο βιβλίο του για την κωμικοτραγική ιστορία του ελληνικού κράτους, οι λαοί δεν έχουν μόνο ήρωες, αλλά και καθάρματα και η ιστορία ενός τόπου δεν αποτελείται μόνο από θετικά γεγονότα, αλλά και από αρνητικά. Αυτό αναφέρεται περίπου και στα απομνημονεύματα του στρατηγού Μακρυγιάννη, ενός ανθρώπου ανεξάρτητου και γενναίου, όπως τον περιγράφει η ιστορία, για τον οποίο υπάρχουν, όμως, και αντιρρήσεις.
Με αφορμή το προχθεσινό σημείωμα για τον στρατηγό Μακρυγιάννη και τα απομνημονεύματά του, ο υπογράφων δέχθηκε από αναγνώστες της στήλης κομψές είναι η αλήθεια διαμαρτυρίες, ως προς την πραγματική του δράση και ορισμένα κομμάτια αυτής που η ιστορία αποκρύπτει.
Μιλάμε βεβαίως για την επίσημη ιστορία του ελληνικού κράτους, αυτή που τα παιδιά μαθαίνουν στα σχολεία και που όταν ενηλικιωθούν και αυτομορφωθούν ανακαλύπτουν ότι σχεδόν όλα όσα μαθαίνουν εκεί είναι άχρηστα, διότι πολύ απλά δεν ισχύουν ή έχουν παραποιηθεί προς το θετικότερο ή δεν δίνεται η σωστή διάσταση των πραγμάτων και εξωραϊζεται η κατάσταση. Οπως για παράδειγμα αναφέρει ο Ραφαηλίδης στο ίδιο βιβλίο, ο πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας Ιωάννης Καποδίστριας που διετέλεσε προηγουμένως υπουργός Εξωτερικών της Ρωσίας και κυβερνήτης της ανεξάρτητης επτανησιακής πολιτείας, δεν ήταν Ελληνας, αλλά Ιταλός. Η οικογένειά του που ονομαζόταν Βιτόρι καταγόταν, σύμφωνα με το ίδιο βιβλίο από το Κάπο ντ΄ Ιστρια της Δαλματίας μέχρι να μετοικήσει στην Κέρκυρα, όπου εξελληνοποιήθηκε και απέκτησε το επίθετο Καποδίστρια.
Ισως και στην περίπτωση του στρατηγού τα πράγματα να είναι διαφορετικά, καθώς υπάρχουν τέτοιες αναφορές. Πέραν του όποιου θαυμασμού μπορεί κάποιος να έχει για αυτόν και τη δράση του, κάτι που ο υπογράφων έδειξε με το προχθεσινό του σημείωμα, υπάρχουν και αντιρρήσεις που πρέπει να καταγραφούν και μια πολύ μεγάλη κουβέντα για το αν ήταν και αρχαιοκάπηλος και αν πουλούσε τα αγάλματα στο εξωτερικό, έχει εώ και χρόνια ξεκινήσει.
Είναι αυτό που και ο ίδιος γράφει στα απομνημονεύματά του για την άλλη πλευρά της ιστορίας, την αρνητική πλευρά που όλοι οι λαοί την έχουν, αλλά όλοι δεν την προβάλλουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: