Δευτέρα, 19 Οκτωβρίου 2009

ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΝΟΜΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ

Ελλάδα, έτος 2009. Η ηλεκτρονική διακυβέρνηση έστω και με αργά βήματα ξεκινά και βάζει τη χώρα σε νέα εποχή. Μια ηλεκτρονική διακυβέρνηση που γίνεται πράξη από τη νέα κυβέρνηση και που βεβαίως δεν αποτελεί μέτρο ανακούφισης των λαϊκών στρωμάτων, αλλά αποτελεί σίγουρα ένα βήμα προς το μέλλον.
Το πρώτο θέμα που θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του υπουργείου Εσωτερικών είναι ο περιορισμός των κρατικών αυτοκινήτων και επί μία εβδομάδα οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να καταθέτουν τις απόψεις τους στην ηλεκτρονική διεύθυνση diavoulefsi1@ypes. gov.gr. Αυτό είναι αναμφισβήτητα βήμα προς το μέλλον και τον εκσυγχρονισμό, όπως βήμα προς το μέλλον και τον εκσυγχρονισμό είναι ο περιορισμός των κρατικών αυτοκινήτων, που επαναλαμβάνουμε, δεν είναι μέτρα ανακούφισης των λαϊκών στρωμάτων.
Στην Ελλάδα του 2009 με την ηλεκτρονική διακυβέρνηση να ξεκινά, υπάρχουν ακόμη πολλά πράγματα λειτουργούν ως τροχοπέδη και δεν πρόκειται καν για βήμα σημειωτόν, αλλά για βήματα προς τα πίσω, τα οποία –αν άλλαζαν- θα μπορούσαν να λειτουργήσουν και προς την κατεύθυνση της ανακούφισης των λαϊκών στρωμάτων και των ασθενέστερων και αναξιοπαθούντων.
Ένα από αυτά είναι και εκκλησιαστική περιουσία για την οποία ξεκινά και πάλι κουβέντα. Μια κουβέντα που θα πρέπει να οδηγήσει στη διανομή της στους φτωχούς και τους έχοντες ανάγκη, αλλά και κατά το ένα μέρος αυτής, στο κράτος για κοινωφελείς σκοπούς. Όπως ακριβώς διδάσκουν οι γραφές και όπως ακριβώς περιγράφουν τα λόγια του Ιησού.
Για να καταλήξουμε, όμως, κάποτε στη διανομή της περιουσίας αυτής, θα πρέπει να δούμε πόση είναι. Θα πρέπει πρώτα να χαρτογραφηθεί και να γίνει κτηματολόγιο για να ξεκαθαρίσει αυτό το αδιαφανές πλέγμα των χιλιάδων νομικών προσώπων, ακινήτων, μετοχών και καταθέσεων που υπάρχουν, όπως ακριβώς έχει συμβεί εδώ και πολλά χρόνια στην επίσης αυτοκέφαλη ορθόδοξη εκκλησία της Κύπρου, την πρώτη τη τάξη μεταξύ των αυτοκεφάλων ορθοδόξων εκκλησιών, η οποία διανέμει την περιουσία της υπέρ του κράτους και των εχόντων ανάγκη.
Εξυπακούεται ότι η εκκλησιαστική περιουσία θα πρέπει να φορολογηθεί, όπως όλων των Ελλήνων και επίσης εξυπακούεται, ότι θα πρέπει πέραν της Ελλαδικής εκκλησίας να φορολογηθεί η εν Ελλάδι περιουσία των πατριαρχείων, η περιουσία του Αγίου Ορους και των άλλων χριστιανικών δογμάτων και εκκλησιών. Αυτή και μόνη η φορολόγηση εκτιμάται από πολλούς, ότι μπορεί να δώσει μια πολύ βαθιά ανάσα στα οικονομικά του κράτους και των πολιτών.

9 σχόλια:

Μάρκος είπε...

Συμφωνώ απόλυτα με την φορολόγηση της εκκλησιαστικής περιουσίας. Αλλά αυτό το..."διανομή" από που προέκυψε ξαφνικά; Έθεσε κανείς τέτοιο θέμα;

Σωτηρης Τριανταφυλλου είπε...

Οχι, ουδείς έθεσε θέμα δοανομής της εκκλησιαστικής περιουσίας, εγώ το θέτω και το θέτω στην εξής βάση:Η περιουσίας της εκκλησίας είναι τεράστια σε ακίνητα, καταθέσεις και ομόλογα. Ως προς τα ακίνητα υπάρχει ένα θέμα με τους τίτλους ιδιοκτησίας που θα πρέπει να αναζητηθούν και να ελεγχθούν εκ νόυ. Τόσο μέρος της ακίνητης περιουσίας, όσο και των καταθέσεων, θα πρέπει να δημευθεί από το κράτος (άλλωστε μέρος της ακίνητης περιουσίας είναι αμφίβολω αν ανήκει στην εκκλλησία) και να διανεμηθεί στα χαμηλά στρώματα και εισοδήματα. Ομοίως αυτό να συμβεί με την εν Ελλάδι περιουσία των πατριαρχείων, του Αγίου Ορους και των άλλων δογμάτων και θρησκειών που εδρεύουν στη χώρα μας, αναλογικά πάντα. Αυτή είναι η δική μου πρόταση και πολλών άλλων και θα δώσει βαθιά ανάσα ακόμη και στην ίδια την ελληνική οικονομία. Αυτό ξέρεις, τη διανομή της περιουσίας της σε απόρους, φτωχούς και χαμηλά εισοδήματα, το έχει κάνει εδώ και χρόνια η επίσης αυτοκέφαλη εκκλησία της Κύπρου, που είναι η πρώτη τη τάξει εκκλησία μεταξύ των αυτοκεφάλων και πολύ παλαιότερη της ελλαδικής εκκλησίας και το έχει κάνει σε ένα κράτος, στην Κύπρο, που οικονομικά είναι πολύ πιο εύρωστο από την Ελλάδα.

Μάρκος είπε...

Nα...δημευθεί; Ώπα βρε...Στάλιν! Ούτε το ΚΚΕ δεν έχει τέτοια άποψη. Από που κι ως που να δημευθεί; Έγινε Επανάσταση και δεν το ξέρω; Άσε που το Σύνταγμα υπάρχει και υπάρχει ειδικό άρθρο που αφορά αυτά τα ζητήματα (17). Εσύ το θέτεις αλλά να με συγχωρείς είναι εντελώς γραφικό αυτό το "να δημευθεί". Είναι σαν το γραφικό θέμα των γάμων των ομοφυλοφίλλων, που τίθεται χωρίς να έχουν λυθεί πρώτα άλλα, καίρια ζητήματα στο θέμα αυτό.
Τώρα ως προς τα άλλα, αυτό το "υπάρχει ένα θέμα με τους τίτλους ιδιοκτησίας" είναι μια κενοφανής θεωρία. Τι να κάνουμε δηλαδή που πριν τη δημιουργία του Ελληνικού Κράτους, υπήρχε η Οθωμανική Αυτοκρατορία; Εμείς αμφισβητούμε εκ προοιμίου ό,τι έχει να κάνει με τίτλους ιδιοκτησία επειδή είναι παλιοί; 'Η πιστεύεις ότι όποια οικογενιακή περιουσία έχεις κι εσύ κι εγώ, προέρχεται από τίτλους ιδιοκτησίας των παπούδων μας μετά την απελευθέρωση από τον Τουρκικό Ζυγό;
Υ.Γ.: Μήπως η επόμενη πρόταση θα είναι να μην κυκλοφορούν με ράσα οι κληρικοί όπως στην Τουρκία; Μήπως να τους ξυρίσουμε, να τους σταυρώσουμε, να τους βγάλουμε τα νύχια, τα δόντια και τα μάτια, όπως έκαναν κάποιοι "Έλληνες" 60 χρόνια πριν;

Σωτηρης Τριανταφυλλου είπε...

Ο παππούς μου πάντως, όλη την περιουσία την αγόρασε, δεν τη βρήκε από οφίτσια της οθωμανικής αυτοκρατορίας, όπως τα μοναστήρια και οι εκκλησίες. Αυτο είναι το πρώτο, το δεύτερο είναι ότι στις ΗΠΑ οι Ελληνορθόδοξοι ιερείς εδώ και πολλά χρόνια δεν φορούν ράσο και δεν έχουν υποχρεωτικά γένια, πλην των αρχιεραρχών. Λες ότι λιγότερο πιστοί από εσένα; Εγώ λέω ότι φυλάττουν Θερμοπύλες στην καρδιά του δυτικού χριστιανικού δόγματος, του προτεσταντισμού και του καθολικιασμού.
Το τρίτο είναι πως το ελληνικό κράτος προέκυψε από επανάσταση, άρα δεν έχουν καμία μα καμία ισχύ οι τίλοι ιδιοκτησίας της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας σε αυτό, ακόμη και αν υποθέσουμ ότι η Τουρκία αποτελεί συνέχεια της. Δεν υπάρχει απλά θέμα, αλλά μείζον θέμα με αυτές τις ιδιοκτησίες των ρασοφόρων που αφού συμβιβάστηκαν με τον Οθωμανικό ζυγό πήραν και μερικά στρέμματα γης ως αντάλλαγμα και ήταν καθώς πολύ καλά θα γνωρίζεις, εναντίον της εξέγερσης του έθνους και της επανάστασης του ' 21. Πρέπει δε να ξέρεις ότι ο Παλαιών Πατρών Γερμανός, σύρθηκε και τον πήγαν σηκωτό στην Αγία Λαύρα ο Κολοκοτρώνης και οι άλλοι για να ευλογήσει τα λάβαρα της επανάστασης γιατί πολύ απλά ήταν εναντίον της επανάστασης. Για αυτών την περιουσία μου μιλάς; Να δημευθεί και μάλιστα άμεσα και δεν με ενδιαφέρει αν το υποστηρίζει ή όχι το ΚΚΕ...

Μάρκος είπε...

Καλά, νομίζω ότι αυτά που λες ανοίκουν στη σφαίρα της...σοσιαλιστικής φαντασίας της Επανάστασης του καναπέ.
Και την περιουσία ο παππούς σου κι ο παππούς μου την αγόρασαν από κάποιους που την είχαν από οφίτσια και χρυσόβουλα της οθωμανικής αυτοκρατορίας. Έτσι την αγόρασε και η Εκκλησία. Για το ράσο, έτσι είναι η παράδοση στην χώρα αυτή, τι να κάνουμε δηλαδή, να τα αλλάξουμε όλα; Καλός ο λαϊκισμός, αλλά οκ, με μέτρο. Αλλά οκ, αφού το λες εσύ, να δημευθεί. :-). Αλλά μαζί να δημευθεί και η περιουσία που έχει μεταβιβάσει η Εκκλησία στο Κράτος μετά την Μικρασιατική Καταστροφή,και φυσικά και οι περιουσίες των παππούδων μας.

Σωτηρης Τριανταφυλλου είπε...

Μα καλά, πως έχεις παραμυθιαστεί τόσο πολύ από το λαϊκισμό του ράσου που αποτελεί τροχοπέδη στην πρόοδο της χώρας; Πως δέχεσαι να φορολογείσαι εσύ και η εκκλησία όχι; Και πως εκχωρείς τους κόπους των προγόνων σου για να δικαιολογήσεις αυτούς που όταν έπρεπε δεν ήταν με το λαό...
Σου θυμίζω ότι και επί χούντας, αλλα κυρίως επί γερμανικής κατοχής στη χώρα, η ηγεσία της εκκλησίας δεν αντιστάθηκε και ήταν με τους κατακτητές, όπως βεβαίως με τους κατακτητές και απολύτως συμβιβασμενη ήταν και επί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και για αυτό ξεσηκώθηκε ο πεφωτισμένος ιερεάς Θεόκλητος Φαρμακίδης και κήρυξε το αυτοκέφαλο της ελλαδικής από το Οικουμενικό Πατριαρχείο...
Οσο για την επανάσταση του καναπέ και τη σοσιλιαστική φαντασία μου, θα ήθελα να σε ρωτήσω το εξής: Μήπως ξεπερνάς τα όρια ως προς τις κρίσεις σου;

Μάρκος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Μάρκος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Μάρκος είπε...

Νομίζω ότι δεν με προσέχεις καθόλου. Το πρώτο σχόλιό μου ξεκίνησε με το "Συμφωνώ απόλυτα με την φορολόγηση της εκκλησιαστικής περιουσίας". Από εκεί και πέρα: -την μέθοδο "πετάω μια πέτρα σε μια πλαγιά, και μέχρι εκεί που θα φτάσει, είναι δικά μου τα χωράφια", την χρησημοποίησαν όλοι οι πρόγονοί μας, που προφανώς δεν είχαν τα χρήματα να αγοράσουν εκτάσεις.
-Ωραία, βρίκαμε λοιπόν το μεγαλύτερο από τα δεινά ποθ αποτελούν τροχοπέδη στην πρόοδο της Χώρας: το ράσο! Είναι να γελάει κανείς φυσικά...! -αν η μοναδική σοβαρή απάντηση που έχεις για το θέμα "δήμευσης" είναι η...εκδίκηση και τιμωρία της Εκκλησίας για την στάση της σε διάφορες περιόδους, τότε το αφήνω ασχολίαστο.
-Για την επανάσταση του καναπέ, δεν αντιλαμβάνομαι γιατί ξεπερνάω τα όρια ως προς τις κρίσεις μου. Κάνουμε διάλογο εδώ και έχουμε συμφωνήσει σε αρκετά αλλά και διαφωνήσει σε αρκετά. Εκτός από τις φορές που ξαφνικά και αναίτια σε πιάνει μια "επαναστατική" κρίση λες και είσαι το παιδί του Λαού που ζει με 3 & 60 και νιώθει καταπιεσμένος από το...ράσο. Τι να κάνω δηλαδή, να μην το σχολιάσω; Οι δημοσιοργάφοι, ειδικά οι σχολιογράφοι, μας έχουν συνηθίσει από αναλύσεις που βγαίνουν μέσα από τα pc τους, στις πολυθρόνες ή τους καναπέδες τους.